Теоретичні основи використання нових інформаційних технологій у початковій школі
Починаючи навчатися в школі, вона може відчути певний дис-комфорт. Не в усіх школах сьогодні є оснащені технологічні класи, навчальні програми, а застаріли методичні прийоми призводять до істотного зниження мотивації навчання школярів, змушуючи вдум-ливих педагогів шукати сучасніші засоби і методи навчання.
Сьогодні інформатика розглядається як важливіший компонент загальної освіти, що відіграє значну роль у розв’язанні пріоритетних завдань навчання та виховання — формуванні цілісного світогля-ду, картини світу, навчальних та комунікативних навичок, основ них психічних якостей учнів.
Широке застосування комп’ютерних технологій в освіті посту-пово, але досить упевнено стає найважливішою деталлю навчально-виховного процесу школи.
Учителеві застосування ІКТ дозволяє економити час і макси-мально ефективно виконувати повсякденні справи й обов’язки як фахівцеві:
- готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах;
- оформлювати документацію;
- в оперативному режимі відстежувати результати навчальної ді-яльності учнів;
- налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів;
- обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методич-ними надбаннями
- обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів;
- швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію.
Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить цікавішим і ефективнішим.
Як свідчить практика, застосування комп’ютера на уроках у по-чатковій школі має декілька режимів:
Для роботи в демонстраційному режимі вчителеві достатньо ма-ти на уроці один комп’ютер і мультимедійний проектор, за допомо-гою якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів.
Щоб організувати індивідуальну роботу, кожний учень має бути забезпечений персональним комп’ютером.
Як свідчать дослідження, якість знань учнів підвищується, як-що вони самостійно засвоюють навчальний матеріал, використовуючи ПК, а вчитель при цьому виконує роль організатора і коорди-натора навчального процесу.
Як свідчить практика, застосування комп’ютера на уроках у по-чатковій школі має декілька режимів:
- демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації);
- індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів);
- комбінований (застосування на одному уроці демонстрації та ін-дивідуальної роботи).
Для роботи в демонстраційному режимі вчителеві достатньо ма-ти на уроці один комп’ютер і мультимедійний проектор, за допомо-гою якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів.
Щоб організувати індивідуальну роботу, кожний учень має бути забезпечений персональним комп’ютером.
Як свідчать дослідження, якість знань учнів підвищується, як-що вони самостійно засвоюють навчальний матеріал, використовуючи ПК, а вчитель при цьому виконує роль організатора і коорди-натора навчального процесу.
У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку:
Упродовж останніх років набула популярності проектна технологія навчання.
Упровадження ІКТ дозволяє вводити елементи проектної діяль-ності вже в початковій школі.
Використовуючи комп’ютер, учитель має дотримуватися певних правил роботи з ним та навчати цього своїх учнів:
- під час перевірки домашнього завдання;
- актуалізації знань;
- вивчення нового матеріалу;
- закріплення, повторення вивченого;
- контролю;
- оцінювання.
Упродовж останніх років набула популярності проектна технологія навчання.
Упровадження ІКТ дозволяє вводити елементи проектної діяль-ності вже в початковій школі.
Використовуючи комп’ютер, учитель має дотримуватися певних правил роботи з ним та навчати цього своїх учнів:
- для того щоб запобігти потраплянню на екран прямих соняч-них променів та появі відблисків, що значно ускладнює читання тексту з екрана, монітор має бути повернутий у бік від вікна під кутом не менше ніж 90°;
- екран монітора має бути очищений від пилу, оскільки пил спри-чинює появу шкідливих впливів під час роботи;
- стіл, на якому розміщений комп’ютер, має бути вільний від сто-ронніх речей;
- щоб запобігти забрудненню клавіатури, миші, системного бло-ка, монітора, перед початком роботи за комп’ютером слід вими-ти і насухо витерти руки;
- для запобігання забрудненню миші, що може призвести до її ви-ходу з ладу, під неї потрібно покласти спеціальний килимок;
- упродовж тижня із використанням ІКТ має проводитись 2–3 уроки;
- індивідуальна робота за комп’ютером має складати не більше ніж 10–15 хв;
- протягом уроку необхідно проводити фізкультхвилинки і гім-настику для очей;
- перед початком уроку необхідно провітрити приміщення, у яко-му діти працюватимуть.
Коментарі
Дописати коментар